اهمیت تندخوانی و تقویت حافظه

اهمیت تندخوانی و تقویت حافظه

اهمیت تندخوانی و تقویت حافظه 260 215 راضیه منشئی

وقتی زندگی بسیاری از افراد موفق را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که آنها بیشتر از بقیه اهل کتاب و مطالعه بودند و شاید یکی از دلایل برتری آنها نسبت به بقیه همین بوده است.شک نکنید که اگر اهل مطالعه نباشید یا به موفقیت نخواهید رسید و یا سرعت رشد شما به طور وحشتناک پایین خواهد بود که این حالت دوم ، بعد از مدتی ناامیدی و  شکست شما را به دنبال خواهد داشت.

متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این خبر بسیار ناگوار ودردآور است. اما همین موضوع می‌تواند یک فرصت فوق‌العاده بزرگ برای افراد باهوش باشد به‌ طوری که با یادگیری تند خوانی از خواندن کتاب‌هایتان لذت می‌برید، در زمان بسیار کوتاه تبدیل به متخصص می‌شوید(درآمدمتخصصین در یک زمینه حداقل ۱۰ تا ۳۵ برابر افراد معمولی در همان صنعت است).

دلایلی که باعث میشود اکثر افراد از مطالعه دوری کنند عبارتند از :

خسته شدن

ایجاد خواب آلودگی

تمرکز نداشتن روی مطالب

فراموش کردن

و…. در نهایت کتاب را نیمه کاره رها کردن

 

خبر خوش اینکه میتوان با یادگیری مهارت تندخوانی سرعت مطالعه و درک مطلب را حداقل تا 3 برابر افزایش داد.

تند خوانی یکی از ضروری‌ترین مهارت‌های یک انسان امروزی است. از آن‌جا که ذهن قادر است هزاران کلمه را در دقیقه از خود عبور دهد، اگر سرعت مطالعه پایین باشد، ذهن فرصت پیدا می‌کند از این شاخه به آن شاخه بپرد و موجب حواس‌پرتی می‌شود، در حالی که تندخوانی سبب کاهش مکث بین خواندن سطرها شده، به ذهن فرصت فکر کردن به موضوع دیگری را نمی‌دهد؛ درنتیجه موجب جلوگیری از حواس‌پرتی، افزایش تمرکز و حضور ذهن و توجه می‌شود.

از فواید دیگر تندخوانی صرفه‌جویی در زمان برای استفاده‌ی بهینه از وقت است.

مهارت تندخوانی مجموعه راهکارهای عملی و فنونی است که سرعت مطالعه را به شکلی چشمگیر افزایش می‌دهد و امکان یادگیری صفحات پرشماری را در زمانی کوتاه فراهم می‌سازد.

تصور عموم بر این است که هرچه آهسته‌تر و کندتر مطالعه شود، اندوختهٔ ذهنی افزایش خواهد یافت، حال آنکه بر پایهٔ دیدگاه پژوهشگران خلاف این امر صادق است.

مهارت تندخوانی و افزایش حوزه دید با جنگ جهانی دوم شناخته شد و پس از آن در دانشگاه هاروارد آموزش داده شد و از آن پس تا کنون در همه دانشگاههای معتبر دنیا این مهارت در حال آموزش است.

در کشور ما ایران نیز این مهارت در حال آموزش در سراسر کشور و در دانشگاهها می باشد.

در دنیای ما همه می‌خواهند تا حد امکان سریع‌تر و آسان‌تر به شادی، سلامتی، دانش و ثروت برسند. ما باور داریم که برای بهبود کیفیت زندگی مردم و نجات کشورمان از شر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مردم را کتابخوان کرد و سطح آگاهی و فرهنگ عمومی جامعه را بالا برد و یکی از بهترین راههای پیش رو یادگیری مهارت تندخوانی و تقویت حافظه است.

شاید تعجب کنید اما بزرگ‌ترین دارایی شما، خانه، سرمایه گذاری و یا حساب بانکی‌تان نیست؛ بلکه مهم‌ترین دارایی شما مغزتان، وقتتان و انرژی‌تان است.

افزایش دانش و مهارت در دنیای امروز بسیار ضروریست. یادگیری مهارت‌های جدیدی که می‌توانند توانمندی‌های شما را تغییر دهند. 10 درصد مردم جامعه پیوسته این توانایی و همچنین توانایی رسیدن به نتایج بهتر برای شرکت و کارکنان را در خود ارتقا می‌دهند. آن‌ها بهترین کتاب‌ها را خوانده، به بهترین نوارهای آموزشی گوش کرده، فیلم‌های آموزشی را دیده و در کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی شرکت می‌کند. یادگیری را به شکلی دنبال می‌کند که گویا آینده‌شان به آن بستگی دارد و همینطور نیز هست.

بامید روزیکه با مطالعه بیشتر و بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ مردم ایرانی آبادتر داشته باشیم.

 

 

ایمیل

manshaeir@gmail.com

با ما تماس بگیرید

۰۹۱۳۳۷۰۱۳۳۹

© 2021 کلیه حقوق محفوظ است. طراحی و اجرا R.D