بازاریابی شبکه ای از نظر رابرت کیوساکی

بازاریابی شبکه ای از نظر رابرت کیوساکی

بازاریابی شبکه ای از نظر رابرت کیوساکی 260 216 راضیه منشئی

دو دلیل برای ورود به بازاريابي شبكه اي از نظر رابرت کیوساکی

از نظر رابرت کیوساکی نابغه بزرگ اقتصادی قرن حاضر بازاریابی شبکه ای، یک دارایی است نه یک شغل!
معمولاً همه می پرسند که “چرا افراد بسیار اندکی به قلۀ بازاريابي شبكه اي می رسند؟” حقیقت این است که، راه قلۀ بازاريابي شبكه اي برای هر کسی باز است، برعکسِ سیستمهای تجاری سنتی، که فقط به یک نفر اجازه می دهند که به قلۀ شرکت برسد. دلیلِ اینکه خیلی از افراد به آن بالا نمی رسند خیلی ساده است، چون آنها خیلی زود خسته می شوند.
فکر می کنید چرا افراد قبل از رسیدن به آن بالا خسته میشوند ؟
دلیلش مشخص است. اکثر افراد فقط بخاطر کسب درآمد وارد سیستم می شوند. اگر این افراد در چند ماه یا چند سال اول به پولی نرسند ناامید می شوند و اغلب در مورد این صنعت، حرفهای زننده و توهین آمیز می زنند. تعدادی هم خسته شده و سراغ یک کمپانی با طرح درآمدزایی بهتر می روند. اما کسب یک مقدار درآمد سریع، نمی تواند دلیل وارد شدن به یک یبزینس باشد.
دو دلیل ضروری برای وارد شدن به یک بیزینس بازاريابي شبكه اي وجود دارد.
دلیل شماره یک، «کمک کردن به خودتان » و دلیل شماره دو « کمک کردن به دیگران » است. اگر فقط بخاطر یکی از این دلایل وارد شوید، آنگاه این سیستم برایتان جواب نخواهد داد.

به تصویر چهار ربع نقدینگی رابرت کیوساکی – نظام های درآمدی دقت کنید.

معنای دلیل شماره یک این است که شما وارد این بیزینس می شوید تا در درجه اول، ربعِ خود را تغییر دهید. يعني تغییر از ربع E کارمند به S خویش فرما، B صاحب بیزنس یا I سرمایه دار.
این تغییر معمولاً برای اکثر افراد، بسیار مشکل است. فردی که واقعا به ربع E یا S تعلق دارد کار نمی کند مگر فقط برای پول. این همان دلیلی است که اکثر افراد در سیستم بازاريابي شبكه اي به آن بالا نمی رسند: آنها بیشتر دنبال پول هستند تا اینکه به دنبال تغییر ربع خودشان باشند.
فرد متعلق به ربع B یا I هم برای پول کار می کند، اما به روشی متفاوت. فرد متعلق به ربع B براي ايجاد یک دارایی کار می کند و فرد متعلق به ربع I بر روی دارایی یا سیستم، سرمایه گذاری می کند.
بعنوان یک B یا I ، بعضی اوقات، سالها، سودي دریافت نخواهید كرد؛ چیزی که یک فرد E یا S قادر به انجام آن نیست. در واقع جزء ارزشهای درونیشان نیست. خطر کردن و پاداش تأخیر یافته آنها را از نظر احساسی آشفته می کند.
یکی از زیباییهای بازاريابي شبكه اي این است که علاوه بر توسعه مهارتهای کاری باعث افزایش هوش احساسی نیز خواهد شد.
هوش احساسی، موضوعی کاملاً متفاوت از هوش تحصیلی است. بطور کلی، فردی كه دارای هوش احساسی بالاتري است، اغلب از شخصی كه دارای هوش تحصیلی بالاتر اما هوش احساسی پایینتري است، بهتر عمل می کند. این مطلب تا اندازه ای این مسئله را روشن می کند که چرا بعضی از افراد که در مدارس موفق بودند، در دنیای واقعی، نتایج جالبی کسب نمی کنند. توانایی تحمل پاداش تأخیر یافته، نشانگر هوش احساسی بالاتر است.
در یک تحقیق اخیر در مورد هوش احساسی، مشخص شد افرادی که می توانند با تأخیر، پاداش دریافت کنند اغلب، نسبت به کسانی که فاقد این توانایی هستند، زندگی موفق تری را تجربه می کنند. به همین دلیل است که سیستم آموزشیِ ذاتی كه در یک بيزينس بازاريابي شبكه اي خوب موجود است، بسیار بااهمیت است. از نظر من، همین جنبۀ آموزش احساسی یا هوش احساسی مربوط به برنامه های نتورکینگ است که برای افراد، بسیار ارزشمند است.
بخاطر آورید که دو دلیل برای موفقیت در بازاريابي شبكه اي وجود دارد: کمک به خودتان، و کمک به دیگران. دلیل شمارۀ یک بدین معنی است که به خودتان کمک کنید تا به ربع B برسید. دلیل شمارۀ دو چطور ؟
زیبایی اکثر سیستمهای بازاريابي شبكه اي در این است که شما به درآمد بالایی نمی رسید مگر اینکه به دیگران نیز کمک کنید تا ربع E و S را ترک کرده و به ربع B و I برسند. اگر روی کمک کردن به دیگران تمرکز کنید تا این تغییر را انجام دهند، آنگاه در این بیزینس موفق خواهید شد.
آن نوع بیزینسی که من آموخته بودم که بسازم، بیزینسی است که من در آن بالا باشم و E ها و S ها در قاعده باشند.
رابرت کیوساکی بیان میکند که من در بیزینس خودم، به همۀ کارمندانم جداً توصیه می کنم که به بازاريابي شبكه اي نيز به عنوان يك بیزینس پاره وقت بپيوندند.
سیستم تجاری سنتی و مرسوم، واقعاً یک هرم است. چون فقط چند تا B و I در آن بالا هستند و بیشتر E ها و S ها در قاعده هستند. سیستم بازاريابي شبكه اي، یک هرم وارونه است. تمرکز اصلی آن بر این است که B های بیشتر و بیشتری به آن بالا بیاورد.
از نظر کیوساکی هر نوع شغل و تجارتی تشکیل یک هرم میدهد. یک نوع هرم، (نوع مرسوم كه در تجارت سنتي است)، قاعده اش روی زمین است؛ و نوع دیگر، (هرم نتورکینگ) ، قاعده اش در هواست. هرم نتوركينگ، هرمی است که بجای اینکه تو را به پایین هُل دهد، تو را به بالا می فرستد به شرطی که به اندازه کافی تلاش کنید.
یک بیزینس بازاريابي شبكه اي به هر کسی این توانایی را می دهد تا به چیزهایی دسترسی پیدا کند که قبلاً فقط در اختیار ثروتمندان بود.

ایمیل

manshaeir@gmail.com

با ما تماس بگیرید

۰۹۱۳۳۷۰۱۳۳۹

© 2021 کلیه حقوق محفوظ است. طراحی و اجرا R.D